Prenumerera
Information från föräldramöte samt om kommande försäljningar/insamlingar!
24 sep, 15:35 0 kommentarer
Hej!
TACK till alla er som tog er tid att närvara på föräldramötet i måndags. Som vi sa kommer vi alla behöva hjälpas åt ännu mer kring laget ju äldre killarna blir!
Vi fortsätter arbetet med värdegrunden både på träning och match, viktigt att vi här arbetar tillsammans, så berättar ert barn något hemma som hänt ta gärna kontakt med oss. Vidare är det jättebra om ni även hemma pratar om hur man är en shysst spelare/kompis etc.
Förberedelse inför träning och match blir allt viktigare, vi har märkt att spelare ibland kommer till match eller träning utan att ha ätit ex frukost eller mellanmål. Resultatet av det är att spelaren inte orkar spela, tappar humöret och det drabbar hela laget. Är det svårt med frukost hemma, skicka med något som barnet kan äta!
Ny träningstid from vecka 43 måndagar D-plan och onsdagar C-plan 18:00-19:30, gäller i ett år framåt.
2026 har vi beslutat att åka till Färjestaden 6-9 augusti för att spela Ölandscupen! För att finansiera detta samt andra aktiviteter/cuper kommer vi ha både en pantutmaning samt försäljningsaktiviteter. Under 2025 har vi finansierat 4 cuper samt lagaktiviteter från befintlig lagkassa.
För att kunna deltaga på cupen krävs det föräldranärvaro hela cupperioden!
- Minst en förälder ska finns på nära håll hela tiden och stötta barnet under dagen(ex fyllas på med mer energi, köpa en ny luftmadrass, ge trygghet och närhet).
- Kunna hämta barnet dygnets alla timmar om något inträffar(migrän, skada, feber, hemlängtan)
- Vara behjälplig med aktiviteter kring laget som att följa med och bada, miningolf, hämta pizzor, köpa glass mm!
- Heja, peppa och såklart skapa otroliga minnen tillsammans!
Vi kommer komma med en ny skarp kallelse gällande cupen, i samband med den swishar ni 200 kronor till kassör Andreas 076-55 27 469, den täcker lagavgiften och återbetalas ej. Längre fram i vår kommer ytterligare en avgift på 600 kr gällande cupen(deltagande, t-shirt, cuparmband och medalj) Resterande kostnad för logi/kost mm tas från lagkassan.
Tom (Frans pappa) tog på sig att samordna den första försäljningsaktiviteten, otroligt viktigt här att vi alla hjälps åt och gör detta med ett högt engagemang så det blir bra för alla! Mer info kommer via mail.
Förra hösten körde vi en mindre pantutmaning, den kickar vi igång här nu direkt! 300 kronor per spelare, avslutas den 30/10, swishas vid ett tillfälle till Andreas, kassör, skriv barnets namn samt pant!
Vi kommer fortsatt ha fikakorgen samt ibland gula kiosken!
Vill även passa på att slänga in ett särskilt tack till Jukka, Jacob, Rickard, Stina, Viktor, Eric, Andreas, och Hanna- 55 träningar, 4 cuper, 27 seriematcher, träningsmatcher en massa planeringstid, helt ideellt och frivilligt, TACK, utan er inget lag!
Heja pojkar 2015!!! / Ledarna
Kommentarer